Maxxis Rekon+ 27,5 X 2,8 Skinwall Band Review

De Rekon+ is een band van 27,5 x 7 cm van Maxxis die verkrijgbaar is met een opvallend skinwall-design. Spencer J Harding testte ze en ontdekte dat ze bestand zijn tegen de eisen van beladen toeren en shred-sleeën.

Vandaag ben ik hier om de nieuwe Rekon+-band van Maxxis te beoordelen. Je zou kunnen denken dat de Rekon+ al jaren bestaat. Waarom zou je je drukmaken? Je moest veel geld uitgeven aan Duitse Onza-banden om je fiets met meerbanden te laten passen bij Jan Heine-liefhebbende, soepeler dan-gij mensen.

Dit Maxxis-aanbod, samen met Terravail’s, maakt het mogelijk om die droom te realiseren tegen een veel betaalbare prijs. Ik ben erg blij dat de industrie eindelijk naar mij en mijn vrienden heeft geluisterd die klaagden over de noodzaak van een 27.5+ band met bruine zijwanden.

Voordat we ingaan op hoe ze rijden, laten we even de tijd nemen om de prachtige zijwanden te waarderen. Ik had nog geen enkel compliment over mijn fiets gekregen voordat ik deze banden monteerde, maar toen ik mijn nieuwe setup debuteerde tijdens het openingsweekend in Downieville, werd ik tegengehouden door allerlei weekendstrijders die commentaar gaven op mijn zoete bruine zijwanden. Hoewel ik de reden voor de lichte infusie van beige langs de zijwand niet kan achterhalen, is dat zeker het geval. Misschien is het nostalgie of de kleurencombinatie. Wat het ook is, ze denken niet dat het is zoals het is, maar het is wel zo.

Alleen de prachtige zijwand van de Rekon+ wordt onderbroken door een explosie van logo’s en letters (cmon Maxxis! hebben we dat echt allemaal?). reclame voor alle mooie technologie die Maxxis in deze band heeft gestopt. Ze noemen specifiek twee technologieën. Rechtstreeks van Maxxis

3C Maxx TerraMaxxis 3C Triple Compound-bergtechnologie maakt gebruik van een hardere, duurzamere basislaag en twee steeds zachtere toplagen om de tractie en stabiliteit te optimaliseren. MaxxTerra is een tussenliggende compoundconfiguratie die wordt gebruikt in geselecteerde bergbanden. 3C MaxxTerra is zachter en biedt meer tractie dan 3C MaxxSpeed, maar biedt toch betere loopvlakslijtage en minder rolweerstand dan MaxxGrip.

EXO
Een extreem snij- en slijtvast materiaal toegevoegd aan de zijwanden van geselecteerde bergbanden. Deze dicht geweven stof is ook lichtgewicht en zeer flexibel, waardoor de prestaties van de band onaangetast blijven. Kies EXO Protection voor uitzonderlijk rotsachtige, verraderlijke paden waar de kans op snijwonden en schaafwonden aan de zijwand groot is.

Instellen

De banden werden zonder problemen tubeless opgezet met een compressor. Alleen het kleine deukje in mijn achtervelg zorgde voor wat problemen. Deze banden maten iets meer dan 7 cm op een Sun Ringl Duroc40 (36 mm binnenbreedte), wat iets minder is dan de claims. Maar ik neem aan dat ze een beetje voller zouden worden?

Prestatie

Oké, oké, maar hoe rijden ze in vredesnaam? Mijn eerste indrukken van het rijden met deze band kwamen op een shuttle-run in Downieville, Californië, een route die bekend staat om zijn rotsachtige en snelle paden door een ruig en afgelegen stuk van Noord-Californië.

Deze band was geweldig direct uit de poort. De slankere Rekon+ voelde sneller aan dan 8 cm banden en gleed over het pad met een lager profielprofiel. Ik was in staat om vrienden op volledig geveerde rigs gemakkelijker bij te houden dan in het verleden. De Rekon+ raakte die hardtail-sweet spot waar grotere banden je net genoeg squish geven om het gebrek aan achtervering te compenseren zonder het gevoel te hebben dat je een enorme hoeveelheid rubber duwt. Ik zou normaal gesproken verwachten dat een band met een kortere nokdiepte op het pad kan glijden. De extra breedte van de behuizing met een groter formaat zorgde ervoor dat hij zelfs in de moeilijkste situaties aan het pad bleef plakken. Pas toen ik de voorband eruit kon halen, was ik op een droog bergafwaarts parcours in de buurt van Park City, Utah. Tussen singletracks in Downieville en heel Utah, op gladde rotsen en onverharde wegen,

Helaas, dit is geen beoordelingssite voor downhill-uitrusting. We zijn hier om bikepacking te bespreken. Na ongeveer een maand trailrijden, schakelde ik mijn verende voorvork over op een druppelaar en begon aan een trip van een week in Colorado. De reis was voornamelijk gericht op de dubbelsporige brandwegen van de Great Divide Mountain Bike Route, afgewisseld met enkele weg- en singletrack-secties.

De band was beduidend minder dik dan de 8 cm-banden waarmee ik gewend was te touren, en na een paar velgshots bij de eerste afdaling, besloot ik mijn druk net iets hoger te verhogen dan ik gewend was met grotere banden. De hogere druk resulteerde in enkele handverdovende trillingen langs weggedeelten. Ik kon echter zonder problemen op vuil rijden. De band had goede grip op de steile beklimmingen en afdalingen, evenals het geratel van de wasbordbrandwegen in de vele gebieden. De band kon het extra gewicht van volledig beladen toeren gemakkelijk dragen toen ik de druk verlaagde. De zijwand leek ook relatief ongeschonden door het X-vormige slijtagepatroon dat veel zijwanden plaagt bij lagere druk, wat te zien is met slechts minimaal huilen van de zijwand. Verlengd, super-low-psi reizen op zand was het enige dat ik was’ niet kunnen testen. Na bijna 500 mijl rijden, heb ik geen lekke banden of lekke banden gehad.

Ik ben aangenaam verrast met deze nieuwe 7 cm 7 cm zone plus banden. En met deze nieuwe tanwall-versie is de Rekon+ gemakkelijk de mooiste in de partij. Mijn hardtail is gebouwd om een alles-in-één offroad-fiets te zijn die kan schakelen tussen een full-on singletrack-machine of een toermachine. Door de Rekon+ Skinwall aan mijn build toe te voegen, werd dat idee aangevuld met stijl en robuustheid. Ze hebben me misschien aangetrokken met hun elegante uiterlijk, maar ze zijn shred-waardig.

Pluspunten

• Ziet er echt heel erg goed uit .
  • Agressief genoeg profiel voor singletrack rijden.
  • Lichtgewicht .
  • Fancy Maxxis-technologie (3C- en EXO-behuizing).

nadelen

• Duur .
  • Mensen zullen je stoppen om op te merken hoe goed je fietsen eruit zien.
  • Minder drijfvermogen dan een goede band van 8 cm.
  • Zijwanden zullen waarschijnlijk falen voordat ze worden betreden.
  • TPI 60
  • Gewicht 885g
  • Breedte (geclaimd) 7 cm
  • Prijs /band
  • Details fabrikant Maxxis.com

700 mijl inchecken

Nadat ik aan het einde van de zomer naar Tucson was verhuisd, heb ik daarginds verschillende ritten en tochten kunnen maken met de Rekon + -banden. Ik vind ze minder dan ideaal voor de trailomstandigheden in het zuidwesten vanwege hun losse loopvlak en veel scherpe rotsen. Ik vond dat de band geen grip had op de paden, en de toegenomen slijtage aan de zijwanden heeft geleid tot meer afdichtmiddel dat huilt, wat resulteert in verkleuring van de zijwanden. Dat gezegd hebbende, geloof ik echt dat dit een geweldige band is voor bijna alle omstandigheden, behalve het meest zuidelijke zuidwesten. Ondanks dit alles is de band nooit plat op mij geweest.